Backup to inaczej kopia bezpieczeństwa lub kopia zapasowa danych zapisanych na komputerze czy urządzeniu mobilnym.
Może obejmować różnego rodzaju pliki, foldery oraz bazy danych. Backup tworzy się z zamiarem zabezpieczenia informacji na wypadek ich utraty, aby w razie potrzeby można je było szybko przywrócić.
Brak odpowiednich zabezpieczeń może prowadzić do bardzo poważnych konsekwencji. Najbardziej istotne jest to w przypadku przedsiębiorstw, dla których są one jednym z najważniejszych zasobów. Ich strata może oznaczać przestój w działalności i konsekwencje finansowe, które mogą wielokrotnie przewyższyć koszty wdrożenia systemu backupu.
Przykładem może być utrata dostępu do dysku, na którym gromadzone są dane dotyczące kadr i płac. Informacje te są niezbędne do funkcjonowania firmy, więc jeżeli nie posiada ona kopii zapasowej, ma tylko jedno rozwiązanie. Ogromnym nakładem pracy dane te muszą zostać ponownie skompletowane i zapisane na nowym nośniku.
Najważniejszym i decydującym argumentem jest fakt, że ilość czasu i pieniędzy, jakie trzeba zainwestować w tworzenie kopii bezpieczeństwa, jest niewspółmiernie mniejsza niż w przypadku odzyskiwania lub odtwarzania utraconych danych. Jest on prawdziwy zarówno w przypadku prywatnych komputerów, jak i sprzętu w przedsiębiorstwach.
Oferujemy pomoc i doradztwo w zakresie tworzenia i odzyskiwania kopii danych.